ויקיפדיה:מפעיל נולד
|
נהלים
דף זה נועד לרכז את הדיונים בנושא קבלת ואשרור הרשאות מפעיל:
הגשת מועמדות
תנאי סף להגשת מועמדות לתפקיד מפעיל מערכת הוא ותק של תשעה חודשים כמשתמש רשום וביצוע אלפיים עריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו. מעבר לכך, רצוי שהמועמדים לתפקיד זה יפגינו פעילות בתחום התחזוקה השוטפת, כגון ניטור דף השינויים האחרונים. כמו־כן, רצוי מאוד לקיים התייעצות לא־רשמית בין חברים טרם הצעת המועמדים, ולהגיע לקונצנזוס בין משתמשים אחדים לגבי התאמת הוויקיפד או הוויקיפדית לתפקיד, בנוסף לכך שהם בעלי סיכוי טוב לחצות את משוכת הצבעת האמון הקהילתית. כאשר ויקיפד ממליץ על מינוי ויקיפד אחר לתפקיד מפעיל מערכת, עליו לקבל לפני כן את אישורו בדף שיחתו. ויקיפד שמקבל תשלום עבור כתיבתו לא יוצע כמועמד לתפקיד מפעיל, ואף אם הוא כבר מכהן בו, חייב לוותר על הרשאותיו עם תחילת הכתיבה בתשלום.
שלא כמו תפקיד בודק, אין מגבלת גיל לתפקיד מפעיל.
מפעיל מערכת יתמנה לתקופה של שלוש שנים, תוך תחימת ההרשאה באופן טכני לשלוש השנים. לאחר שלוש שנים רשאי המפעיל לפתוח דיון בדף זה כדי לקבל את ההרשאה לשלוש שנים נוספות. אין הגבלה על מספר הקדנציות שמפעיל רשאי להתמנות אליהן.
לתנאי הסף להגשת מועמדות לתפקיד בירוקרט ולאופן קיום הליך הבחירות, ראו ויקיפדיה:בירוקרט#מינוי בירוקרטים.
אופן הגשת המועמדות
על מנת להציג מועמד לתפקיד מפעיל מערכת, יש להציגו בפסקת הדיונים בצורה הבאה:
== קישור לשם המשתמש ==
;{{הרשאות|שם המשתמש|מפעיל}}
* תגובה 1
* תגובה 2
על מנת להציג מועמד לדיון הארכת הרשאות, יש להציגו בפסקת הדיונים בצורה הבאה:
== קישור לשם המשתמש ==
;{{הרשאות|שם המשתמש|מפעיל|הארכה=V}}
* תגובה 1
* תגובה 2
ניתן פשוט להוסיף לדף את התבנית: {{ס:הצעה במפעיל נולד|שם המשתמש|סיבה=הסיבה להמלצה|הצבעה=כן}}.
דיון
לאחר הצגת המועמד לתפקיד מפעיל מערכת יתנהל דיון, שבו יוכלו חברי הקהילה להביע את דעתם על המינוי המוצע. הדיון פתוח בפני כל ויקיפד רשום, ללא תלות בזכות הצבעה.
תמיכה או התנגדות רצוי להביע בצורה "{{בעד}}" או "{{נגד}}". ניתן ורצוי להוסיף מילים אחדות של הנמקה, אך זכרו כי הדיון עוסק בחברים לקהילה הנוכחים במקום; לכן - שקלו היטב את תגובותיכם (בעיקר כשמדובר בהתנגדויות), נסחו אותן בזהירות ובכבוד הראויים, והימנעו מהשמצות והכפשות. בשום מקרה אין לפגוע בכבודם של ויקיפדים, גם אם אתם מתנגדים למינוים כמפעילי מערכת.
החלטה
אם לאחר כשבוע המועמד למפעיל זכה לרוב של לפחות 60% מהוויקיפדים בעלי זכות ההצבעה שהגיבו בדיון, ללא ספירת ויקיפדים שלא הביעו עמדה חד-משמעית, הבירוקרטים רשאים לפי שיקול דעתם למנותו למפעיל, או להאריך את כהונתו של מפעיל מכהן.
יש לארכב את הדיון פרק זמן סביר לאחר סיכומו בידי הבירוקרטים.
דיונים
מפעילים נוספים
הייתה בעבר הצבעה על המפעיל דני גרשוני, שזכה בלמעלה מ-60% מהקולות. הבירוקרטים החליטו שהוא לא ניטר מספיק ולכן מועמדותו נדחית. לדעתי יש להחזיר את העניין לדיון, ללא הצבעה נוספת . בירוקרטים- אשמח להתייחסות, אפשר גם להחליט על הצבעה נוספת אבל לא להחליט זה בעיה. חסרים מפעילים רבים, אפשר להחזיר גם הדיונים על נריה ואקסינו אם הם מעוניינים- אני לא רואה שיש אמיצים נוספים שמתנדבים לעבור את התהליך הזה של הבחירה ולהתנדב לתפקיד החשוב הזה. @ביקורת @גארפילד - זה כרגע בידיים שלכם לדאוג לעוד מפעילים. תודה מראש על המענה Hila Livne • שיחה 12:01, 17 ביולי 2024 (IDT)
- למרות שזו לא הצבעה אלא הבעת דעה, אנחנו חושבים שבמצב הנוכחי אין טעם בספירת ראשים, כשאין לנו עדיין מנגנון נכון להכרעה. לכן - אפשר לנצל פתיל זה ולהציע שמות זה תמיד טוב שיהיו לנו מועמדים ראויים במודעות הציבורית.
יתר על כן, אנו מציעים לכל מי שרואה עצמו כמועמד להתחיל לפעול בתחום. להגביר ניטור, להגביר מעורבות במחלוקות, להגביר מעורבות בדאגה שהאתר הזה יישאר כמה שיותר נייטרלי ואנציקלופדי ביקורת ו גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:44, 17 ביולי 2024 (IDT)- מכבד את החלטתכם. (למרות שאני עדיין חושב שיכולים להתקיים דיונים כאלה איכשהו. לדוגמה: שיתקיימו דיונים על מועמדים לתפקיד, אבל רק בסיום הבדיקות הבירוקרטים יוכלו להכריע). מוזמנים לארכב/להקפיא את הדיון שלי. בברכה, עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ י"א בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 14:49, 17 ביולי 2024 (IDT)
- ממילא בדיונים במפעיל נולד הרבה יותר חשוב תוכן הדיון, וספירת הקולות היא רק ״לפרוטוקול״ שהרי ממילא ההחלטה הסופית מתקבלת על ידי הבירוקרטים בהתאם לתוכן הדיון.
עידו, אני חושבת שאם הדיון יתקיים עכשיו וההחלטה אחר כך, אז למה לרוץ? עדיף כבר לקיים את הכל באותו הזמן כשנדע שאין משתמשים שבאו להטות את הדיון. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 14:57, 17 ביולי 2024 (IDT)- לגבי דני גרשוני, רק אציין מה דובנו בעצמו אמר כסיכום (לפני 8 חודשים)
- "בחודשים הקרובים נבחן בפועל את פועלו כמנטר (שוב - עם או בלי שימוש בהרשאות המנטר עצמן. עצם פעילות הניטור, בקשות ממפעילים ואם אפשר סיוע במחלוקות היא החשובה), ואם נתרשם שהכל תקין נעניק את ההרשאות בשמחה וללא צורך בדיון נוסף בדף זה, שכן זה ייתן מענה לכמעט כל ההתנגדויות שעלו (ורוב מספיק מהקהילה כבר נתן את אישורו למינוי). שוב תודה לדני על הנכונות ועל התרומות עד כה ולכולם על המשוב" - הפרשה האחרונה הייתה לא כל כך ממזמן, נראה שהנושא הקשור לדני התמסמס וחבל, כי מאז לא היו עוד מפעילים. למעשה הקהילה חיכתה למוצא פיכם Hila Livne • שיחה 15:14, 17 ביולי 2024 (IDT)
- מסכימה עם @Funcs לגבי עידו כהן - ההחלטה בסופו של דבר בידיכם, אתם מוזמנים לשמוע את דעת הקהילה ולהכריע Hila Livne • שיחה 15:15, 17 ביולי 2024 (IDT)
- לא צריך להקפיא, יש לך הזדמנות לענות לשאלות ולחדד אצל עצמך את תפיסת המפעילות שלך. אם אתה מסכים להיכנס לכאב הראש הזה, אז גם אם לא תתמנה מחר, יעשה לך (ולעתיד לקהילה) טוב לחשוב בשיקול מערכתי של מפעיל מערכת. ביקורת • שיחה 17:18, 17 ביולי 2024 (IDT)
- בתגובה לדברי הבירוקרטים, הייתי חוזר לתפקיד המפעיל, אבל אני לא בטוח שהזמינות שלי מספיק טובה לשם כך ועבר קצת זמן מאז שהייתי בפעילות אינטנסיבית. אם כי אני כן מאמין שאני יכול לעזור. תומר • שיחה 12:02, 18 ביולי 2024 (IDT)
- אני חושב שכדאי למנות מפעילים מקרב משתמשים ותיקים ומפעילים לשעבר שעדיין פעילים. הם לא חייבים להיות פעילים אינטנסיבית "בהילוך מלא" וגם הקצת שיעשו יעזור להקל על העומס, במיוחד בתחום הניטור השוטף. – ד"ר MathKnight ✡ (שיחה) 22:11, 18 ביולי 2024 (IDT)
- MathKnight הצעה ממש גרועה. יש מספיק ותיקים בין המפעילים, ויקיפדיה שייכת גם לצעירים, וגם רחמנה ליצלן, כם לחדשים. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 22:20, 18 ביולי 2024 (IDT)
- לא אמרתי שלא צריך למנות גם צעירים, אבל במצב הנוכחי - שבו יש חשד לגיוסים ובובות-קש - למשתמשים ותיקים יש יותר מוניטין והסיכוי שהם בובות קש הרבה הרבה יותר נמוך (כי הם מוכרים בקהילה, חלקם גם באופן אישי, כלומר גם האדם שמאחורי המקלדת). לכן מינויים כאלה יותר קל להעביר בתקופה הנוכחית הבעייתית כדי למלא את השורות. – ד"ר MathKnight ✡ (שיחה) 22:36, 18 ביולי 2024 (IDT)
- @MathKnight עידו הוא בוודאות לא בובת קש וגם לא ממש חדש Hila Livne • שיחה 18:43, 20 ביולי 2024 (IDT)
- לא אמרתי שלא צריך למנות גם צעירים, אבל במצב הנוכחי - שבו יש חשד לגיוסים ובובות-קש - למשתמשים ותיקים יש יותר מוניטין והסיכוי שהם בובות קש הרבה הרבה יותר נמוך (כי הם מוכרים בקהילה, חלקם גם באופן אישי, כלומר גם האדם שמאחורי המקלדת). לכן מינויים כאלה יותר קל להעביר בתקופה הנוכחית הבעייתית כדי למלא את השורות. – ד"ר MathKnight ✡ (שיחה) 22:36, 18 ביולי 2024 (IDT)
- ההצעה של אביר יש בה מן הסבירות אך זאת רק בתנאי שהיא הוראת שעה מוקצבת זמן. לא ניתן לדלג על התהליך של קבלת אימון מהקהילה ואין זה משנה שההחלטה לבסוף שמורה לבירוקרטים. היא שמורה להם רק לאחר ששמעו את עמדת הקהילה והתחשבו בעובדה שיש או אין מספיק אימון מצד הקהילה למינוי. מי-נהר • שיחה 18:01, 23 ביולי 2024 (IDT)
- MathKnight הצעה ממש גרועה. יש מספיק ותיקים בין המפעילים, ויקיפדיה שייכת גם לצעירים, וגם רחמנה ליצלן, כם לחדשים. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 22:20, 18 ביולי 2024 (IDT)
- אני חושב שכדאי למנות מפעילים מקרב משתמשים ותיקים ומפעילים לשעבר שעדיין פעילים. הם לא חייבים להיות פעילים אינטנסיבית "בהילוך מלא" וגם הקצת שיעשו יעזור להקל על העומס, במיוחד בתחום הניטור השוטף. – ד"ר MathKnight ✡ (שיחה) 22:11, 18 ביולי 2024 (IDT)
- בתגובה לדברי הבירוקרטים, הייתי חוזר לתפקיד המפעיל, אבל אני לא בטוח שהזמינות שלי מספיק טובה לשם כך ועבר קצת זמן מאז שהייתי בפעילות אינטנסיבית. אם כי אני כן מאמין שאני יכול לעזור. תומר • שיחה 12:02, 18 ביולי 2024 (IDT)
- ממילא בדיונים במפעיל נולד הרבה יותר חשוב תוכן הדיון, וספירת הקולות היא רק ״לפרוטוקול״ שהרי ממילא ההחלטה הסופית מתקבלת על ידי הבירוקרטים בהתאם לתוכן הדיון.
- מכבד את החלטתכם. (למרות שאני עדיין חושב שיכולים להתקיים דיונים כאלה איכשהו. לדוגמה: שיתקיימו דיונים על מועמדים לתפקיד, אבל רק בסיום הבדיקות הבירוקרטים יוכלו להכריע). מוזמנים לארכב/להקפיא את הדיון שלי. בברכה, עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ י"א בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 14:49, 17 ביולי 2024 (IDT)
תודה שהזכירו לנו את החלטת הבירוקרטים לגבי Danny Gershoni. ההחלטה ניתנה ב-29 בנובמבר 2023. ראיתי מאז את דני גרשוני מנטר רבות. ביקורת וגארפילד בסמכותכם למנות אותו למפעיל מיידית. כאמור חסר מפעילים, והוא יכול לסייע. תודה חנה Hanay • שיחה • דרך ארץ קדמה לתורה - סרט צהוב לזכר החטופים 18:52, 20 ביולי 2024 (IDT)
- אכן, וגם את נריה אפשר למנות, שהרי הצבעת ה"מפעיל נולד" שלו נגנבה על ידי מגייסים ומגויסים שהפכו את הדיון הענייני לקרקס פוליטי. Guycn2 - שיחה 🎗️ 18:57, 20 ביולי 2024 (IDT)
- אכן, Guycn2, אני מסכים לגמרי. ההצבעה בעניינו של נריה נגנבה על ידי מגייסים ומגויסים שהפכו את העניין לפוליטי. באותה עת העניין חרה לי מאוד, אבל ויקיפדיה הייתה נגועה במחנאות באופן שהדבר השתלט על כל חלקה טובה. אלדד • שיחה 19:15, 20 ביולי 2024 (IDT)
- בהחלט, וגם את מש:אקסינו, שזכה ל- "44 תומכים, 5 תומכים על תנאי, ועוד 11 מתנגדים", כפי שאפשר לראות בדיון, הישג מרשים מאד. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 19:53, 20 ביולי 2024 (IDT)
- מסכים לגמרי עם דברי גיא, אנשים רבים שהתנגדו למינוי נריה לא נימקו את סיבתם; זו בוודאות פוליטיקה. וגם מסכים עם דברי חנה, גם אני תוהה לעצמי מה עם מה שהחליטו הבירוקרטים לגבי דני. וגם עם דברי אסף השני. לדעתי אפשר היה למנות את אקסינו, דני ונריה לתקופה של משהו כמו חצי שנה, ואחר כך להחליט אם להאריך, בדיוק כמו שנעשה בעבר. עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ ט"ו בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 20:50, 20 ביולי 2024 (IDT)
- אכן, הגשתי 2 הצעות למפעיל נולד ושתיהן נפלו. כרגע לא כל כך דחוף לי להיכנס לזה, אבל אולי בעתיד הקרוב אגיש הצעדה שלישית למפעיל נולד. אקסינו • שיחה 17:31, 21 ביולי 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת, האם בכוונתכם להגיב להצעה למינוי מיידי של עורכים שזכו ברוב הנדרש (ואף בחלק מהמקרים למעלה ממנו)? הגיע הזמן להפטר מחלום המפעיל האידאלי. אני משוכנע השליששיה המוצעת תתפקד יותר טוב מכמה מפעילים נוכחיים. ואם לא אז ילמדו. ואם לא יפעלו מספיק, לא קרה כלום. ואם יפשלו, עיזרו להם, תקנו אותם ובמידת הצורך הסירו את הרשאותים. תנו להם הרשאות. הרשאה לא עולה כסף. הנזק שנגרם לויקיפדיה ולקהילה ממחסור במפעילים הוא עצום.אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 22:43, 22 ביולי 2024 (IDT)
- אנחנו עוקבים ונקבל החלטה מושכלת. לגבי הנזק - אנחנו מודעים כמובן. תודה על ההשתתפות בדיון ובעול. ביקורת • שיחה 00:04, 23 ביולי 2024 (IDT)
- רק אציין שבדירוג המנטרים נריה ודני גרשוני מככבים - ככה ששניהם יכולים להיות מפעילים טובים, כל עיכוב מיותר כאן Hila Livne • שיחה 15:40, 23 ביולי 2024 (IDT)
- נבצר מבינתי כיצד ניתן לבחור מישהו שבחר להפר החלטת פרלמנט כמפעיל מערכת. אבל כנראה אני בין היחידים שחושבים שבאנו לכתוב אנציקלופדיה ולא תחרות מס' עריכות. Shannen • שיחה 11:49, 26 ביולי 2024 (IDT)
- על מה אתה מדבר? עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ כ' בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 12:08, 26 ביולי 2024 (IDT)
- עידו, אין הכרח שהכוונה אליך. הוזכרו בדיון זה מועמדים נוספים. @Shannen, תרצה להבהיר את דבריך? ידך-הגדושה • שיחה 01:19, 1 באוגוסט 2024 (IDT)
- על מה אתה מדבר? עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ כ' בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 12:08, 26 ביולי 2024 (IDT)
- נבצר מבינתי כיצד ניתן לבחור מישהו שבחר להפר החלטת פרלמנט כמפעיל מערכת. אבל כנראה אני בין היחידים שחושבים שבאנו לכתוב אנציקלופדיה ולא תחרות מס' עריכות. Shannen • שיחה 11:49, 26 ביולי 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת, אתם עדיין בעננין של "עוקבים ונקבל החלטה מושכלת"? כי עבר שבוע וחצי, וזה די הרבה זמן, אפילו בשביל לעקוב ולקבל החלטה מושכלת כשכל הנתונים גלויים וידועים מזה שבועות. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 22:37, 27 ביולי 2024 (IDT)
- אני מניח שכוונתך טובה, אבל גארפילד וביקורת עסוקים מאוד. מלבד עבודתם הקשה כבירוקרטים, יש להם חיים בחוץ (כמו לכולנו). אין טעם לרדוף אחריהם. עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ כ"ב בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 22:51, 27 ביולי 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת, אשמח לשמוע מדוע ההחלטה כל כך מורכבת, מה יש כל כך לעקוב ומה הופך את ההחלטה לכך כך מושכלת. שבועיים חלפו. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 23:40, 31 ביולי 2024 (IDT)
- @אסף השני זה יהיה יפה אם תכבד את רצונו של המשתמש. אייל • שיחה 09:40, 1 באוגוסט 2024 (IDT)
- הי אייל. משתמשים שונים חושבים דברים שונים, ואני סבור שטוב יותר שאעשה מה שנכון מאשר שאמנע מזה בגלל שמשתמש אחר חושב אחרת. חשוב לי יותר לשמוע מגארפילד, משתמש:ביקורת מה מונע מהם למנות את דני למפעיל מיד אחרי שבעיית הניטור נפתרה, וחלפו החודשים בהם אמורים היו לבחון את פועלו כמנטר ולהחליט. באמת בוערת בי הסקרנות. מה לוקח שבועיים? אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 18:29, 1 באוגוסט 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת האם גורמים נוספים - למשל עורכים - מעורבים בהחלטתכם, כיועצים או כנוטלי חלק בהחלטה? האם אתם מקבלים מסרים, מפורשים או מרומזים, מקרן ויקימדיה בנושא? אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 10:05, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- זו שאלה שרצוי לשאול אותם בפרטי או בדף שיחתם. עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ כ"ז בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 10:09, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- דווקא אני מעדיף לשאול שאלות כאלו לאור השמש. אני מקווה שלגארפילד, משתמש:ביקורת לא ייקח שבועיים לענות על שאלה פשוטה שכזו. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 13:51, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני מאוד תומכת בהצעתו של אסף השני. מספיק עם דברים שנעשים מאחורי הקלעים ובחשאי. זה יוצר אווירת קשה ולא נעימה. אם יש עובדות חשוב לשתף את כולם. אוצול • שיחה 22:07, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- דווקא אני מעדיף לשאול שאלות כאלו לאור השמש. אני מקווה שלגארפילד, משתמש:ביקורת לא ייקח שבועיים לענות על שאלה פשוטה שכזו. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 13:51, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- זו שאלה שרצוי לשאול אותם בפרטי או בדף שיחתם. עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ כ"ז בתמוז ה'תשפ"ד 🎗️ 10:09, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת האם גורמים נוספים - למשל עורכים - מעורבים בהחלטתכם, כיועצים או כנוטלי חלק בהחלטה? האם אתם מקבלים מסרים, מפורשים או מרומזים, מקרן ויקימדיה בנושא? אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 10:05, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- הי אייל. משתמשים שונים חושבים דברים שונים, ואני סבור שטוב יותר שאעשה מה שנכון מאשר שאמנע מזה בגלל שמשתמש אחר חושב אחרת. חשוב לי יותר לשמוע מגארפילד, משתמש:ביקורת מה מונע מהם למנות את דני למפעיל מיד אחרי שבעיית הניטור נפתרה, וחלפו החודשים בהם אמורים היו לבחון את פועלו כמנטר ולהחליט. באמת בוערת בי הסקרנות. מה לוקח שבועיים? אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 18:29, 1 באוגוסט 2024 (IDT)
- @אסף השני זה יהיה יפה אם תכבד את רצונו של המשתמש. אייל • שיחה 09:40, 1 באוגוסט 2024 (IDT)
- רק אציין שבדירוג המנטרים נריה ודני גרשוני מככבים - ככה ששניהם יכולים להיות מפעילים טובים, כל עיכוב מיותר כאן Hila Livne • שיחה 15:40, 23 ביולי 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת, מנגנון התיוג היה וודאי מקולקל בשבועות האחרונים, ולכן פספסתם בוודאי את שאלותיי:
- 1. מדוע לוקח כל כך הרבה זמן להחליט על מינויים של 4 מועמדים שזכו לרןב משמעותי? ומדוע אתם מעדיפים לייצר מגנון המגביר את כוחכם לפני נקיטה בצעד כזה?
- 2. האם גורמים נוספים - למשל עורכים - מעורבים בהחלטתכם, כיועצים או כנוטלי חלק בהחלטה? האם אתם מקבלים מסרים, מפורשים או מרומזים, מקרן ויקימדיה בנושא? אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 14:25, 17 באוגוסט 2024 (IDT)
- אנחנו עוקבים ונקבל החלטה מושכלת. לגבי הנזק - אנחנו מודעים כמובן. תודה על ההשתתפות בדיון ובעול. ביקורת • שיחה 00:04, 23 ביולי 2024 (IDT)
- גארפילד, משתמש:ביקורת, האם בכוונתכם להגיב להצעה למינוי מיידי של עורכים שזכו ברוב הנדרש (ואף בחלק מהמקרים למעלה ממנו)? הגיע הזמן להפטר מחלום המפעיל האידאלי. אני משוכנע השליששיה המוצעת תתפקד יותר טוב מכמה מפעילים נוכחיים. ואם לא אז ילמדו. ואם לא יפעלו מספיק, לא קרה כלום. ואם יפשלו, עיזרו להם, תקנו אותם ובמידת הצורך הסירו את הרשאותים. תנו להם הרשאות. הרשאה לא עולה כסף. הנזק שנגרם לויקיפדיה ולקהילה ממחסור במפעילים הוא עצום.אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 22:43, 22 ביולי 2024 (IDT)
הצעת ביניים
שלום לכולם, בעקבות הקושי של התקופה האחרונה, הן במינוי מפעילים והן בהצבעות באתר, אנחנו מעוניינים להציע לקהילה מינוי זמני של מפעילים בהתאם להצעה שהעלינו במזנון. כלומר, נציג כאן קבוצה של עורכים שקיבלנו המלצות בין אם בדיונים פה או בפרטי (אנחנו חושבים על 5-6 עורכים - אם יש עוד מועמדים שאתם שוקלים או מעוניינים להעלות - אתם בהחלט יכולים לעשות זאת בדיון זה או בפניה פרטית אלי או אל ביקורת), למשך שבוע כדי שהקהילה תעלה הסתייגויות בצורה של ביקורת בונה ותאפשר למועמדים להסביר עצמם ולהתייחס להסתייגויות ולמקרים הספציפיים שיועלו. חשוב להבהיר זה אינו מעמד של בירור או הטלת רפש, ותגובות שיהוו משהו שקרוב לכך יימחקו/נוסחן ישונה כך שרק הנקודות העיקריות יישמרו בצורה של ביקורת בונה בלבד.
במידה וההסתייגויות לא יהיו כאלו שיטילו דופי במועמד ופעילותו באתר - הוא ימונה לתקופת זמנית - אנחנו מציעים תקופה של חצי שנה. במידה והקהילה מרגישה חוסר נוחות מפרק זמן זה, אפשר לקבוע פרק זמן קצר יותר של שלושה חודשים.
חשוב להבהיר מאחר שעקרון זה טרם קיבל את אישור הקהילה - פעולה זו, במידה ותינתן הסכמה רחבה של הקהילה פה להצעה זו, תתבצע באופן חד פעמי כדי לתת מענה למשבר בכמות המפעילים הנמוכה באתר, ולא תהווה מבחינתנו בשום צורה הסכמה קהילתית להמשך התנהלות זו באופן קבוע. ביקורת וגארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:38, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני תומך במהלך חד פעמי זה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:27, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני גם סבור שזה הצעד הנכון. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:29, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד חזק. תאו הארגמן - שיחה 15:52, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד חזק עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ ז' באב ה'תשפ"ד 🎗️ 15:56, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד--היידן 16:12, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני מצטערת, אבל אנחנו שוב רואים נסיון של הביורוקרטים לקבוע "עובדות בשטח", ללא דיון, וללא שיתוף של הקהילה. כמו שכולנו יודעים, פתרון זמני הופך מהר מאד לקבוע, כמו שההגדלה "הזמנית" של הוותק לזכות הצבעה, הפכה כבר לדבר קבוע, וכמו ש"מצב החירום הזמני" בגלל "רשתות הנטייה" מתמשך כבר חודשיים, למרות שהביורוקרטים הבטיחו לסיים אותו תוך שבועיים שלושה. יש מספיק מועמדים, שכבר זכו לתמיכה גבוהה, ונשאר רק למנות אותם. דני גרשוני נבחר בהסכמה רחבה, והושם על תנאי לשלושה חודשים, ומאז עברו כמעט תשעה. עידו כהן זכה לתמיכה רחבה, אך ההצבעה בעניינו נקטעה. עורכים רבים הביעו תמיכה במינוי כפול ומאוזן, נריה ואקסינו, והביורוקרטים התעלמו. והנה עכשיו, מנסים ליישם הצעה, שעלתה רק אתמול במזנון, ועדיין לא ברור מה יחס הקהילה כלפיה, וזאת בלי להודיע בלוח המודעות או במזנון, אלא "מתחת לשולחן", בדף שמעטים עוקבים אחריו. נגד חזק, ותפסיקו לשנות את הכללים בבקשה. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 16:23, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- לרוב דבר זמני מהר מאוד הופך לקבוע. בעד העברת הצעה זו להחלטת פרלמנט. בהצבעה בפרלמנט אפשר להחליט האם מינוי מפעיל לתקופת ניסיון יהיה קבוע או זמני/חד פעמי. דוד55 • שיחה 16:45, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- ההערות של אמא של ושל דוד 55 אכן מעוררות חשש, ולכן נראה לי שיש לבקש מהבירוקרטים להבהיר (בנוסף להבהרה מטעמם שלעיל) שייערך סיבוב בודד של מינויי מפעילים בשיטה המוצעת, ושכל סיבוב נוסף של מינוי בשיטה זו לא ייערך בטרם תתקבל לכך הרשאה ברורה בפרלמנט. יואב ר. - שיחה - 16:56, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני בעד ההצעה. כתבו הביורוקרטים: "תתבצע באופן חד פעמי כדי לתת מענה למשבר בכמות המפעילים הנמוכה באתר, ולא תהווה מבחינתנו בשום צורה הסכמה קהילתית להמשך התנהלות זו באופן קבוע". Geagea • שיחה 17:01, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- הצעה מעולה. אייל • שיחה 19:05, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני בעד ההצעה. כתבו הביורוקרטים: "תתבצע באופן חד פעמי כדי לתת מענה למשבר בכמות המפעילים הנמוכה באתר, ולא תהווה מבחינתנו בשום צורה הסכמה קהילתית להמשך התנהלות זו באופן קבוע". Geagea • שיחה 17:01, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני מסכימה עם @דוד55, שינויים של הכללים מתבצעים בפרלמנט. בלי חריגים, בבקשה. להבנתי אפשר לעלות לדיון בפרלמנט גם עם הצעה לחריגה חד פעמית מהכללים. נראה לי מוזר שמצד אחד לא פותחים את הפרלמנט להצעה של אמא של שהתגבשה על ידי עורכים מגוונים מהקהילה, ודורשים שלבים נוספים רק כדי להבטיח שזה אכן רצון הקהילה, ומצד שני פותחים פה דיון לשינוי מהותי באופן בחירת מפעילים, במסלול עוקף נהלים (אפילו לא הייתה קריאה בלוח המודעות להפנות את תשומת לב הקהילה - כיוון ששמתי לב לכך, מייד אשים). אני מצטרפת לאחרים שהצביעו על יכולתם של הבירוקרטים למנות כמה מפעילים שעליהם כבר התקיים דיון של הקהילה וזכו לתמיכה. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 08:16, 12 באוגוסט 2024 (IDT)
- ההערות של אמא של ושל דוד 55 אכן מעוררות חשש, ולכן נראה לי שיש לבקש מהבירוקרטים להבהיר (בנוסף להבהרה מטעמם שלעיל) שייערך סיבוב בודד של מינויי מפעילים בשיטה המוצעת, ושכל סיבוב נוסף של מינוי בשיטה זו לא ייערך בטרם תתקבל לכך הרשאה ברורה בפרלמנט. יואב ר. - שיחה - 16:56, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- לרוב דבר זמני מהר מאוד הופך לקבוע. בעד העברת הצעה זו להחלטת פרלמנט. בהצבעה בפרלמנט אפשר להחליט האם מינוי מפעיל לתקופת ניסיון יהיה קבוע או זמני/חד פעמי. דוד55 • שיחה 16:45, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני מצטערת, אבל אנחנו שוב רואים נסיון של הביורוקרטים לקבוע "עובדות בשטח", ללא דיון, וללא שיתוף של הקהילה. כמו שכולנו יודעים, פתרון זמני הופך מהר מאד לקבוע, כמו שההגדלה "הזמנית" של הוותק לזכות הצבעה, הפכה כבר לדבר קבוע, וכמו ש"מצב החירום הזמני" בגלל "רשתות הנטייה" מתמשך כבר חודשיים, למרות שהביורוקרטים הבטיחו לסיים אותו תוך שבועיים שלושה. יש מספיק מועמדים, שכבר זכו לתמיכה גבוהה, ונשאר רק למנות אותם. דני גרשוני נבחר בהסכמה רחבה, והושם על תנאי לשלושה חודשים, ומאז עברו כמעט תשעה. עידו כהן זכה לתמיכה רחבה, אך ההצבעה בעניינו נקטעה. עורכים רבים הביעו תמיכה במינוי כפול ומאוזן, נריה ואקסינו, והביורוקרטים התעלמו. והנה עכשיו, מנסים ליישם הצעה, שעלתה רק אתמול במזנון, ועדיין לא ברור מה יחס הקהילה כלפיה, וזאת בלי להודיע בלוח המודעות או במזנון, אלא "מתחת לשולחן", בדף שמעטים עוקבים אחריו. נגד חזק, ותפסיקו לשנות את הכללים בבקשה. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 16:23, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד--היידן 16:12, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד חזק עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ ז' באב ה'תשפ"ד 🎗️ 15:56, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד חזק. תאו הארגמן - שיחה 15:52, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני גם סבור שזה הצעד הנכון. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:29, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- ראשית, אני נגד ההצעה. אינני סומך על שיקול דעתם של הבירוקרטים. חסימתה של משתמשת:Hila Livne על דבר פעוט, שזכתה לתדהמה משני צדי המתרס, היא רק הסימן האחרון לאובדן דרך של הבירוקרטים בזמן האחרון. לאור דעתי זו, אני לא מעוניין לתת להם יד חופשית בבחירת מפעילים תחת קריטריונים מעורפלים.
- שנית, ההצעה מזכירה מאד את מפעיל נולד, חוץ מזה שהבירוקרטים זוכים לווטו לא רק על מינוי המפעילים, ווטו שאותו ניצלו היטב גם מול רוב גדול, אלא ווטו גם על הצעת המועמדים, ולצד השני - יכולת מינוי ללא רוב מיוחס. סליחה? למה?
- חשוב להוסיף: קבלת הקריטריון המוצע ברוב שאיננו מיוחס ("רוב רגיל") אינה מקובלת - לא נראה לי הוגן להחליף ברוב רגיל דרישה לרוב מיוחס.
- שלישית, אני מזכיר לכם. 4 מפעילים כמדומני (לפחות על 2 אני יכול לומר בבטחון) זכו ברוב יפה. לפחות על אחד מהם אמרתם שתשקלו את מועמדותו לאחר שיפור בתחום הניטור - מה שקרה. אז בבקשה, לא צריך להתחכם. 4 מפעילים מוכנים אם רק תגידו כן. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 19:47, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אין צורך להמציא חוקים אד הוק ולמנות מפעילים אד הוק. יש עורכים שכבר הועמדו לשיקול דעת הקהילה, עברו הצבעה וזכו ברוב מהותי. אם יש חשש שההצבעה הייתה בעייתית, או שהשתנו דברים - המועמדים ניטרו עוד - אפשר לחזור עליה. אבל יש נהלים וחוקים לויקיפדיה וצריך לעבוד לפיהם, אחרת מה שיקרה כאן זה חוק פרסונלי - חקיקה מקומית לצורך מינוי מקומי.Ladypine א • שיחה 21:36, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- דייקת, מצטרף לדבריך בצער. ביורוקרטים, עדיין תוכלו למנות את מי שעברו בתקופות האחרונות דיון על פי הכללים הרגילים. ~ מקף ෴ 22:18, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- אין צורך להמציא חוקים אד הוק ולמנות מפעילים אד הוק. יש עורכים שכבר הועמדו לשיקול דעת הקהילה, עברו הצבעה וזכו ברוב מהותי. אם יש חשש שההצבעה הייתה בעייתית, או שהשתנו דברים - המועמדים ניטרו עוד - אפשר לחזור עליה. אבל יש נהלים וחוקים לויקיפדיה וצריך לעבוד לפיהם, אחרת מה שיקרה כאן זה חוק פרסונלי - חקיקה מקומית לצורך מינוי מקומי.Ladypine א • שיחה 21:36, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
נגד אני ממש מבולבלת. הצטרפתי למיזם שיתופי של חשיבה משותפת ועשיה משותפת. לאחרונה יש פה נטייה לחסום יותר ויותר אנשים בלי נימוק ובלי הסבר. להגיע להחלטות מסיבות לא ברורות. וכל זה נעשה תחת הכותרת של "בואו נעשה את המרחב יותר מתאים לעבודה משותפת". לצערי אני רואה פה אובדן כיוון - אנחנו מתרחקים בחוויה שלי מעבודה משותפת וממרחב משותף. הוצעו 2 כמפעילים, אנשים שזכו לתמיכה רחבה ביותר לאחרונה והייתה הצעה למנות את שניהם - איך אפשר להתעלם מהקהילה ולא להכניס אותם? למה לעשות החלטות סמויות מין העיין שיוצרות אווירת עבודה לא שיתופית ולא נעימה. אוצול • שיחה 22:01, 11 באוגוסט 2024 (IDT)
- נגד אין לי אמון בגארפילד לאחר טנטרום החסימות שהוא חתום עליו מזה זמן רב וכולל היום. ביקורת עשה עלי רושם של אדם שקול וחושב אבל הוא שותף מלא למהלכיו של גארפילד ושניהם בחסימות שרירותיות ללא נימוקים או בנימוקים חסרי ביסוס משליטים אווירת טרור על ויקיפדיה ואין כל הצדקה לתת להם עוד כח. הסיטואציה המוצגת בהצעתם "בעקבות הקושי של התקופה האחרונה" שמונע כל מיני פעילויות אבל משמש אותם להציע פעולות אחרות שנותנות להם כח נוסף מזכיר התרחשויות רעות בעולם החיצוני לויקיפדיה שנראות לעין מידי יום וכולל אתמול בבוקר. אני בהחלט מודע לזה שאני עלול להיחסם זמנית או לצמיתות או להיות מועמד לחונכות מנדטורית עקב הטלת ספק בכוונותיהם. רק תחסכו ממני את הכלל של הנחת כוונה טובה, כאן התבצעו מעשים לא טובים, רעים ואיומים.Rainbow1960 • שיחה 19:45, 12 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעיקרון, אני נגד נקיטת איזשהו צעד מבלי לקבוע את גבולותיו ובמיוחד מועד תפוגתו. המשנה (פאה א', א') קובעת "אלו דברים שאין להם שיעור..." ולמיטב זיכרוני מונחים כמו: "צעדים מנהליים", או "ביניים", אינם מופיעים שם. Tosefta • שיחה 22:31, 12 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד, זה רעיון טוב, במיוחד לאור העובדה שהעורך שההצעה תשפיע על הרשאותיו תומך בה. זה גם יוכל לאפשר לקהילה להתנסות בהצעה ולהגיע להצבעה על קבלת ההצעה כקבועה או דחייתה עם יותר הכרה והבנה של התהליך המוצע. פעמי-עליון • שיחה 15:11, 14 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעיקרון, אני נגד נקיטת איזשהו צעד מבלי לקבוע את גבולותיו ובמיוחד מועד תפוגתו. המשנה (פאה א', א') קובעת "אלו דברים שאין להם שיעור..." ולמיטב זיכרוני מונחים כמו: "צעדים מנהליים", או "ביניים", אינם מופיעים שם. Tosefta • שיחה 22:31, 12 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעדEwan2 • שיחה 04:45, 18 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד. עקרונית הייתי תומך בהצבעה בפרלמנט, אבל חשוב לי להקל על ביקורת וגארפילד בתהליך הקריטי של הבראת ויקיפדיה. בניגוד למה שכתבו כאן כמה משתמשים, אני חושב שהם עושים עבודת קודש חשובה ואובייקטיבית ומגיעה להם הערכה רבה מאוד על כך. אנחנו כקהילה צריכים לשים בראש סדר העדיפויות את ההגנה על אלו שמגינים עלינו. • פִּירֵאוּס § שִֹיחָה • 02:48, 8 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד Ori - שיחה. 03:12, 8 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעיני השאלה היא האם יש צורך דחוף במינוי מפעילים חדשים שמצדיק מהלך חריג. אם התשובה היא כן, אז אני בעד ההצעה. אבל אני רואה כאן רק 5 מפעילים (תקנו אותי אם אני טועה) שבעד ההצעה: האם זה אומר שיתר המפעילים לא חשים צורך בתגבור שורותיהם? אני חושב שמדובר כאן בדיון משמעותי ומפעילי המערכת המכהנים צריכים להביע דעתם. עמית - שיחה 08:53, 8 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד ארז האורז • שיחה 🎗 15:50, 9 בספטמבר 2024 (IDT)
- השאלה האם המפעילים ראו את ההצעה. בברכה, לבלוב • 📜 • 🎗 • ט"ז באלול ה'תשפ"ד 10:16, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- כן, וכמה מאיתנו תמכו. תאו הארגמן - שיחה 12:54, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעיני השאלה היא האם יש צורך דחוף במינוי מפעילים חדשים שמצדיק מהלך חריג. אם התשובה היא כן, אז אני בעד ההצעה. אבל אני רואה כאן רק 5 מפעילים (תקנו אותי אם אני טועה) שבעד ההצעה: האם זה אומר שיתר המפעילים לא חשים צורך בתגבור שורותיהם? אני חושב שמדובר כאן בדיון משמעותי ומפעילי המערכת המכהנים צריכים להביע דעתם. עמית - שיחה 08:53, 8 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד Ori - שיחה. 03:12, 8 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. עקרונית הייתי תומך בהצבעה בפרלמנט, אבל חשוב לי להקל על ביקורת וגארפילד בתהליך הקריטי של הבראת ויקיפדיה. בניגוד למה שכתבו כאן כמה משתמשים, אני חושב שהם עושים עבודת קודש חשובה ואובייקטיבית ומגיעה להם הערכה רבה מאוד על כך. אנחנו כקהילה צריכים לשים בראש סדר העדיפויות את ההגנה על אלו שמגינים עלינו. • פִּירֵאוּס § שִֹיחָה • 02:48, 8 בספטמבר 2024 (IDT)
נגד מטעוני קודמי. רוצים לשנות את הכללים הביא אותם להצבעה בפרלמט. בנתיים הגיע הזמן לבחור מפעילים ובירוקרטים חדשים. רמי (Aizenr) • שיחה 19:54, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- ניתוח קר של הצעת הבירוקרטים:
- 1. רשימה של עורכים יועמדו לדיון. - לפי הנוהל.
- 2. למרות שלא חידשנו את ההצבעות החשובות, נמנה בכל זאת. ולכן:
- 3. המינוי יוגבל ל-3 חודשים.
- איזה שינוי מדיניות יש כאן:
- שהמינוי לתקופה מוגבלת? זה כבר נעשה בעבר (לראשונה במינוי דגש)
- שהדיון מאוחד? זה שינוי קוסמטי ולא מהותי.
- ולכן בעד בברכה, לבלוב • 📜 • 🎗 • ט"ז באלול ה'תשפ"ד 10:49, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד הצעת הבירוקרטים. אין לי בעיה עם חצי שנה, ממילא ההצעה תועמד לשיפוטה של הקהילה לזמן מסוים, וכולם יוכלו להביע דעה באשר לכל אחד מהמועמדים, כך שמי שיהיו הסתייגויות לגביו, מן הסתם לא ימונה. אלדד • שיחה 11:27, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- כל זמן שמדובר על תקופה של עד חצי שנה ללא אפשרות הארכה אלא רק בהתאם למדיניות (הנוכחית או חדשה באם תתקבל עד אז) - אני בעד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:32, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- גם אני בעד. אנחנו זקוקים כמובן למפעילים נוספים. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 16:54, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- כל זמן שמדובר על תקופה של עד חצי שנה ללא אפשרות הארכה אלא רק בהתאם למדיניות (הנוכחית או חדשה באם תתקבל עד אז) - אני בעד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:32, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד הצעת הבירוקרטים. אין לי בעיה עם חצי שנה, ממילא ההצעה תועמד לשיפוטה של הקהילה לזמן מסוים, וכולם יוכלו להביע דעה באשר לכל אחד מהמועמדים, כך שמי שיהיו הסתייגויות לגביו, מן הסתם לא ימונה. אלדד • שיחה 11:27, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
PurpleBuffalo (שיחה | תרומות | מונה | פעילות מפעילית בחצי שנה/שנה האחרונה)
שלום לכולם. אני לא יודע אם יש טעם לפתוח את ההצבעה, מאחר שטרם קיבלתי תשובה לגבי הנוהל להארכת הרשאות במצב הנוכחי, אבל מנסה בכל זאת.
עברו שלוש שנים, במהלכן הייתי מפעיל פעיל למדי. את 2021 סיימתי בעשירייה הראשונה מבחינת פעולות מפעיליות, למרות שאת ההרשאה קיבלתי רק בספטמבר. גם בשנים הבאות לא ירדתי מהחמישייה הראשונה, אם כי הפעילות ירדה בתקופה שבה כתבתי את התזה שלי (בשעה טובה, סיימתי השבוע).
אודה ואתוודה שלא היה לי מושג למה אני נכנס. ויקיפדיה של לפני שלוש שנים רחוקה מרחק שנות אור מויקיפדיה של היום.
אני תומך בגישת "השחתת-נחסמת" ללא אזהרה בכל הקשור למשתמשים אנונימיים, או חדשים שכל פעולותיהם הן השחתות. מסתיר עריכות כשיש בהן חשש לחשיפת פרטים אישיים, קללות וגסויות, השמצות וכן הלאה.
לעניין הפיל שבחדר, אני תומך בפעולות שביצעו הבירוקרטים בכל הקשור למצבה הנוכחי של ויקיפדיה העברית. ויקיפדיה העברית הייתה על סף השתלטות של עורכים פוליטיים שהחליטו לעשות את ויקיפדיה לקרדום לחפור בו. דעתי היא שעריכות פוליטיות, מימין, משמאל, ממרכז, מלמטה, מלמעלה ומהאלכסונים הן הרעה החולה הגרועה ביותר שהמיזם חווה בכל שנותיו, הסרטן של ויקיפדיה. אם בעבר היינו סלחניים כלפי ניסיונות גיוס מאורגנים בתקווה שמתוך שלא לשמה יבואו לשמה, ייכנסו לויקיפדיה כדי להכניס תוכן פוליטי ויישארו כדי להפוך לעורכים תורמים (או ייעלמו כלעומת שבאו), הרי שבשנתיים האחרונות הסחף הפוליטי הפך לחזות הכל ואיים לכלות את המיזם. לגבי רוב החסומים, אתמוך בפתיחת הצבעת מפעילים לקציבת חסימתם, ותחליט הקהילה את אשר תחליט. חלק מהחסומים פעלו מדם ליבם מתוך מצוקה אמיתית לנוכח המצב שנקלענו אליו, ואוזלת היד של החוקים הקיימים שלנו בטיפול בו, ונסחפו עם הסחף. אני לא שופט אותם על כך, ואשמח לקבל את רובם חזרה לקהילה תוך התחייבות להפוך לחלק מהפיתרון במקום לחלק מהבעיה. כך או כך, יהיה עלינו, כקהילה, לעבוד יחד על מנת לסיים את הסאגה הפוליטית, לפני שיקרה לנו מה שקרה לויקיפדיות אחרות שסבלו מהמכה הזו, אם לא גרוע יותר. פעולת הבירוקרטים, קיצונית ככל שהייתה, הצליחה להחזיר מעט מהשפיות למיזם. זה בשום פנים ואופן לא היה שלב השיקום, אלא הטיפול האגרסיבי. כעת יהיה עלינו לשקם את הקהילה יחד, בדגש על הקהילה. חברויות בתוך הקהילה הן דבר חשוב, והיו כאלה תמיד. גם לי יש חברים בודדים בקהילה, אבל מעולם לא ניצלתי את החברות הזו כדי לשנות מדיניות או להפעיל לחץ לעניין הצבעות לכאן או לכאן.
אשמח אם הקהילה תאשר את הרשאותיי מחדש, ואם לא, אמשיך לתרום בכתיבת ערכים, ניטור ושיפור ערכים. תאו הארגמן - שיחה 14:20, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
דיון (2)
סליחה על השאלה. לא הבנתי את ההתנהלות כאן. נקבע כי אנחנו במצב חירום, עם התנהלות וחוקים דרקוניים בגלל מצב החירום (עצירת הצבעות, חסימות ללא נימוק וכו׳), ופתאום אנחנו מתבקשים כאן להצביע על בקשה כזו כאילו הכל כרגיל. אם מצב חירום אז מצב חירום. לא רק מתי שנוח לחלק מהאנשים. ההצבעה הזו אינה לגיטימית כרגע. כשנחזור למצב שגרה נדון בבקשות כאלה ואחרות. Rosielev • שיחה 09:07, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בירוקרטים אשמח אם תביעו את דעתכם בנידון. Rosielev • שיחה 09:11, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- @Rosielev, אפנה אותך לפסקה הראשונה בהצגת מועמדותי. אפנה אותך גם לפניותיי לבירוקרטים בדף השיחה כאן ממש. חיכיתי עד שהגיע המועד האחרון בהחלט, ואני מקווה להחלטת בירוקרטים בקרוב. תייגתי אותם בדף השיחה כאן בשתי הפניות אליהם. אני משער שהם עסוקים ולכן טרם התפנו לענות. כאמור, אין עדיין תשובות, אבל את הדיון פתחתי פשוט כי ההרשאה פגה בעוד חמישה ימים. אם תוקפה יפוג מבלי שהבירוקרטים יחליטו על מתווה מועמדויות חדש, או חזרה למתווה הקודם, אשאר ללא ההרשאות כך או כך. אם בימים הללו יוחלט על אחד כזה (ולהבנתי מתווה כזה מתגבש, כפי שניתן לראות בחטיבת הדיון המתאימה כאן בדף הזה), הרי שהדיון כבר קיים. כך או כך, ויקיפדיה לא תצא נפסדת מעצם קיום הדיון. תאו הארגמן - שיחה 09:21, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- אניח כאן את תגובתו של @גארפילד בהצבעה בדף זה לעיל: "הדיון הזה הוא פארסה. אנחנו באמצעו של משבר שטרם הוכרז על סופו, וכובש המלפפונים, שוב אץ להריץ לתפקיד. פשוט לא ייאמן. כובש שתדע לך שאיבדת כל קרדיט שאולי איכשהו היה לך אצלי. אם ויקיפדיה היתה חשובה לך, היית פונה אלינו בדיסקרטיות או בפומבי בנושא זה ומחכה לתגובה; ולא רץ לפתוח דיון כשאנחנו עוד לא יודעים מי יכול להצביע ומי לא, והאם הצבעות בכלל יכולות להמשיך להיות מתודה רלוונטית לאתר לאור הפרשה האחרונה.... בעיני הדבר הנכון לעשות הוא להפסיק את הדיון הזה מייד ולמחוק או לארכב אותו..."
- אשמח לדעת האם ומדוע אתה חושב שדעתו בדיון זה תהיה שונה?
- Rosielev • שיחה 09:36, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- @Rosielev, התשובה מופיעה בבירור בגוף השאלה. "אם ויקיפדיה היתה חשובה לך, היית פונה אלינו בדיסקרטיות או בפומבי בנושא זה ומחכה לתגובה". פניתי הן בפומבי והן בפרטי וחיכיתי לתגובה. רק כשעברו למעלה משבועיים פתחתי דיון, תוך הבהרה מקדמית שהוא נפתח תחת הסתייגות בשל המצב הקיים שטרם הוברר סופית. תאו הארגמן - שיחה 09:51, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- מעבר לכך, יש הבדל ברור בין בקשת הארכת הרשאה של מפעיל ותיק לבין מינוי מפעיל חדש. שמש מרפא • שיחה 15:27, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- אין לי ספק שאם ההצבעה הזו תהיה מקובלת על הבירוקרטים בעיתוי שנוי במחלוקת ורגיש כל כך, זו תהיה פגיעה חמורה באמון של רבים מהקהילה באובייקטיביות שלהם. Rosielev • שיחה 18:36, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- אולי. אבל זו לא אשמתו של PurpleBuffalo. רמי (Aizenr) • שיחה 19:57, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- אין לי ספק שאם ההצבעה הזו תהיה מקובלת על הבירוקרטים בעיתוי שנוי במחלוקת ורגיש כל כך, זו תהיה פגיעה חמורה באמון של רבים מהקהילה באובייקטיביות שלהם. Rosielev • שיחה 18:36, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- PurpleBuffalo. צודק לגמרי. הוא פעל כשורה. פתיחת הדיון ליגיתימית לגמרי. רמי (Aizenr) • שיחה 19:56, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- מעבר לכך, יש הבדל ברור בין בקשת הארכת הרשאה של מפעיל ותיק לבין מינוי מפעיל חדש. שמש מרפא • שיחה 15:27, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- @Rosielev, התשובה מופיעה בבירור בגוף השאלה. "אם ויקיפדיה היתה חשובה לך, היית פונה אלינו בדיסקרטיות או בפומבי בנושא זה ומחכה לתגובה". פניתי הן בפומבי והן בפרטי וחיכיתי לתגובה. רק כשעברו למעלה משבועיים פתחתי דיון, תוך הבהרה מקדמית שהוא נפתח תחת הסתייגות בשל המצב הקיים שטרם הוברר סופית. תאו הארגמן - שיחה 09:51, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- @Rosielev, אפנה אותך לפסקה הראשונה בהצגת מועמדותי. אפנה אותך גם לפניותיי לבירוקרטים בדף השיחה כאן ממש. חיכיתי עד שהגיע המועד האחרון בהחלט, ואני מקווה להחלטת בירוקרטים בקרוב. תייגתי אותם בדף השיחה כאן בשתי הפניות אליהם. אני משער שהם עסוקים ולכן טרם התפנו לענות. כאמור, אין עדיין תשובות, אבל את הדיון פתחתי פשוט כי ההרשאה פגה בעוד חמישה ימים. אם תוקפה יפוג מבלי שהבירוקרטים יחליטו על מתווה מועמדויות חדש, או חזרה למתווה הקודם, אשאר ללא ההרשאות כך או כך. אם בימים הללו יוחלט על אחד כזה (ולהבנתי מתווה כזה מתגבש, כפי שניתן לראות בחטיבת הדיון המתאימה כאן בדף הזה), הרי שהדיון כבר קיים. כך או כך, ויקיפדיה לא תצא נפסדת מעצם קיום הדיון. תאו הארגמן - שיחה 09:21, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
תאו הארגמן אימץ את האידאה פיקס הלא רציונלית, שאפשר למנוע מעורכים לדבר על ערכים, עד כדי כך שחזר על זה בנאום הבחירות שלו. הוא תמך בגארפילד בקול בכל אמירה ומעשה, החל מהחסימה המדאיגה של דני וקס שהייתה האות המבשר למפלתה של ויקי עברית. לאחרונה תמך בקול בחסימת דני גרשוני לצמיתות על שטות ללא חוק ומשפט, ותשובתו לבירור שלי הייתה לגלוג והסטת הנושא.
התאו מתאים לתפקיד בודק שבו לא אמורים להפעיל יוזמה אישית (אם כי גם זה נעשה). שני עורכים כבר קיבלו תמיכה נרחבת, במועמדותם, דני גרשוני ו-Idoc07. LaNavP • שיחה 08:48, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- אוי לויקיפדיה שבודקיה אינם מפגינים יוזמה אישית וחשיבה עצמאית...
אשמח להפניה למקום בו לגלגתי לבקשת הבירור שלך. הטענה הזו תמוהה בעיני משני טעמים:
א. מעולם לא לגלגתי על ויקיפד אחר.
ב. בקשת הבירור שלך חשובה ומהותית בעיני, כפי שאת יודעת.
תאו הארגמן - שיחה 09:25, 12 בספטמבר 2024 (IDT)- כל הצבעה כעת היא פרסה - איך סופרים את בעלי זכות ההצבעה? לפי מה שנקבע בפרלמנט או לפי מה שקבעו הבירוקרטים ללא סמכות? מעשי הבירוקרטים יצרו תוהו ובוהו, ערערו את מערכת השיטור והפכו אותה ממערכת השומרת על ויקיפדיה מפניה משחיתים למערכת השומרת על הבירוקרטים מפני ביקורת - המבקרים נחסמים ללא הגבלת זמן וללא הנמקות רציניות. אבוי לנו. בברכה. ליש • שיחה 10:04, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- הניסיון לערער על כל המערכת הוא לא מצד הביורוקרטים אלא מצד משתמשים, ללא הרשאות מיוחדות. אפשר להתווכח האם הפעולות של הביורוקרטים טובות או לא אבל הם לא היחידים שגורמים לתוהו ובוהו. כולי תקווה שהספירה בכל שיטה תניב את אותה התוצאה כך שהשאלה שלך לא תהיה רלוונטית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:34, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- מסכימה עם רוח טענתו של ליש ואחרים. שינוי כלל זכות הצבעה שנעשה בתשעה ביוני (ואפשר דוקא להתווכח על היותו ללא סמכות, בהכריזם על מצב חירום אנציקלופדי) הוכרז, לפני שלושה חודשים. לא ראיתי מקום בו הבירוקרטים אמרו בקולם שזה שינוי זמני, כמו שאומרים אחרים בדיונים, אבל בהחלט הוא צריך לקבל גיבוי מהקהילה בהצבעה בפרלמנט. מה שאכן מתמיה הוא הקבלה של הצבעה ל"בודק" מצד אחד (גם כאשר התגלו הוכחות (לכאורה) לגיוס מצביעים), ממש לאחרונה - למרות שבהצבעה אחרת, ההצבעה הוקפאה בגלל חשש לגיוס מצביעים. זאת ועוד, הסירוב של הבירוקרטים לפתיחת הפרלמנט לדון בהצעה הטובה של אמא של, שגובשה בעבודת צוות ע"פ הכללים גם הוא מתמיה. בעיקר כאשר ביקורת כן מכיר בחריגה מהכללים, בצורך להחליט בפרלמנט (ואפילו שישמח לעזרה), וגם מאז אמירתו זו עבר חודש. בנוסף, לאור הצהרת התמיכה של תאו בפעולות הבירוקרטים לאחרונה, אני חייבת להביע פה את הביקורת שלי על פעילות של הבירוקרטים בניגוד מוחלט לכללים בהפעלת חסימות ארוכות או ללא הגבלת זמן של משתמשים רשומים וותיקים ללא אזהרה. ההרגשה הכללית היא של תוהו ובוהו שמובל אולי גם על ידי חלק מהעורכים, כמו שטוען יונה, אבל במידה לא מבוטלת על ידי הבירוקרטים - שמהם ציפיתי להקפיד, כי הצדק חייב לא רק להיעשות אלא גם להראות. וכיוון שכך, הביקורת שלי היא גם כלפי בעלי סמכות אחרים (=מפעילים) שתמכו ועדיין תומכים בפעולות המנוגדות לכללים. המוצא היחידי שאני רואה מהסבך של פעולות שנעשו בניגוד לכללים הוא ראשית לפתוח את הפרלמנט כדי לטפל בזכות הצבעה, ואז לקיים את ההצבעה על הארכת הרשאות מפעילים. בינתיים לתת הארכה קצובה בזמן של הרשאת המפעיל. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 18:10, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- מסכימה עם @Rosielev, ושאר התומכים בה. @PurpleBuffalo יקר, התייחסת בדבריך באומץ לפיל שבחדר. ציפיתי שכמפעיל ותיק ושקול כן תביע עמדה שמתנגדת לזיגזוג של הבירוקרטים. לכאורה, בהעמידך את עצמך לבחירה אתה מסייע לויקי בשעתה הקשה (גם ככה חסרים מפעילים, אז למה לפגוע עוד יותר?) אבל למעשה אתה נותן יד להתנהלות הפסולה של הבירוקרטים כמלכי ויקיפדיה. אני קוראת לך להסיר את מועמדותך. אנא קבל את התנצלותי. אתה אחד מהמפעילים המרשימים והרציניים שיש בויקיפדיה ואשמח להצביע בעדך בעתיד. Kulli Alma • שיחה 00:03, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- דיון מיותר. הבהיר כבר שמש מרפא בכמה מילים שעונות על כל הטענות: יש הבדל ברור בין בקשת הארכת הרשאה של מפעיל ותיק לבין מינוי מפעיל חדש. ידך-הגדושה • שיחה 00:57, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- מסכימה עם @Rosielev, ושאר התומכים בה. @PurpleBuffalo יקר, התייחסת בדבריך באומץ לפיל שבחדר. ציפיתי שכמפעיל ותיק ושקול כן תביע עמדה שמתנגדת לזיגזוג של הבירוקרטים. לכאורה, בהעמידך את עצמך לבחירה אתה מסייע לויקי בשעתה הקשה (גם ככה חסרים מפעילים, אז למה לפגוע עוד יותר?) אבל למעשה אתה נותן יד להתנהלות הפסולה של הבירוקרטים כמלכי ויקיפדיה. אני קוראת לך להסיר את מועמדותך. אנא קבל את התנצלותי. אתה אחד מהמפעילים המרשימים והרציניים שיש בויקיפדיה ואשמח להצביע בעדך בעתיד. Kulli Alma • שיחה 00:03, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- מסכימה עם רוח טענתו של ליש ואחרים. שינוי כלל זכות הצבעה שנעשה בתשעה ביוני (ואפשר דוקא להתווכח על היותו ללא סמכות, בהכריזם על מצב חירום אנציקלופדי) הוכרז, לפני שלושה חודשים. לא ראיתי מקום בו הבירוקרטים אמרו בקולם שזה שינוי זמני, כמו שאומרים אחרים בדיונים, אבל בהחלט הוא צריך לקבל גיבוי מהקהילה בהצבעה בפרלמנט. מה שאכן מתמיה הוא הקבלה של הצבעה ל"בודק" מצד אחד (גם כאשר התגלו הוכחות (לכאורה) לגיוס מצביעים), ממש לאחרונה - למרות שבהצבעה אחרת, ההצבעה הוקפאה בגלל חשש לגיוס מצביעים. זאת ועוד, הסירוב של הבירוקרטים לפתיחת הפרלמנט לדון בהצעה הטובה של אמא של, שגובשה בעבודת צוות ע"פ הכללים גם הוא מתמיה. בעיקר כאשר ביקורת כן מכיר בחריגה מהכללים, בצורך להחליט בפרלמנט (ואפילו שישמח לעזרה), וגם מאז אמירתו זו עבר חודש. בנוסף, לאור הצהרת התמיכה של תאו בפעולות הבירוקרטים לאחרונה, אני חייבת להביע פה את הביקורת שלי על פעילות של הבירוקרטים בניגוד מוחלט לכללים בהפעלת חסימות ארוכות או ללא הגבלת זמן של משתמשים רשומים וותיקים ללא אזהרה. ההרגשה הכללית היא של תוהו ובוהו שמובל אולי גם על ידי חלק מהעורכים, כמו שטוען יונה, אבל במידה לא מבוטלת על ידי הבירוקרטים - שמהם ציפיתי להקפיד, כי הצדק חייב לא רק להיעשות אלא גם להראות. וכיוון שכך, הביקורת שלי היא גם כלפי בעלי סמכות אחרים (=מפעילים) שתמכו ועדיין תומכים בפעולות המנוגדות לכללים. המוצא היחידי שאני רואה מהסבך של פעולות שנעשו בניגוד לכללים הוא ראשית לפתוח את הפרלמנט כדי לטפל בזכות הצבעה, ואז לקיים את ההצבעה על הארכת הרשאות מפעילים. בינתיים לתת הארכה קצובה בזמן של הרשאת המפעיל. תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 18:10, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- הניסיון לערער על כל המערכת הוא לא מצד הביורוקרטים אלא מצד משתמשים, ללא הרשאות מיוחדות. אפשר להתווכח האם הפעולות של הביורוקרטים טובות או לא אבל הם לא היחידים שגורמים לתוהו ובוהו. כולי תקווה שהספירה בכל שיטה תניב את אותה התוצאה כך שהשאלה שלך לא תהיה רלוונטית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:34, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- כל הצבעה כעת היא פרסה - איך סופרים את בעלי זכות ההצבעה? לפי מה שנקבע בפרלמנט או לפי מה שקבעו הבירוקרטים ללא סמכות? מעשי הבירוקרטים יצרו תוהו ובוהו, ערערו את מערכת השיטור והפכו אותה ממערכת השומרת על ויקיפדיה מפניה משחיתים למערכת השומרת על הבירוקרטים מפני ביקורת - המבקרים נחסמים ללא הגבלת זמן וללא הנמקות רציניות. אבוי לנו. בברכה. ליש • שיחה 10:04, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
הערה מספר ויקיפדים התלוננו על פתיחת ההצבעה לאור הקפאת ההצבעות הכללית עקב המשבר. האלטרנטיבה להצבעת חידוש הרשאות עקב סיום הכהונה של 3 שנים היא הארכה אוטומטית של הכהונה בכמה חודשים. יש מחסור במפעילים ותאו הארגמן הוא אחד הפעילים ביותר שבהם, בעיקר בניטור וחסימת משחיתים, זה יהיה נזק לוויקיפדיה לאבד אותו בגלל הקפאת ההצבעות. – ד"ר MathKnight ✡ (שיחה) 11:41, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- אז המשבר כל כך חמור שמקפיאים הצבעות עד להודעה חדשה שאין לדעת מתי תופיע, אבל לא מספיק חמור כדי להקפיא את ההצבעה הזאת? בכל שאר ההצבעות עומדת סכנה של גיוסים מאורגנים ומשתמשים ממוקדי השגת זכות הצבעה, ודווקא ההצבעה הזאת חסינה מכל זה?
- יש צפי כלשהו למועד ביטול הקפאת ההצבעות, או שזה המצב הקבוע החדש של ויקיפדיה העברית ואנחנו עוברים כעת תקופת הסתגלות? Liadmalone • שיחה 12:19, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- ההצבעה הזו לא חסינה כלל. למעשה נקודת המוצא בה פתחתי היא שיכול להיות שההצבעה הזו לא תשנה, אבל לא מצאתי פתרון אחר ולא קיבלתי תשובה לעניין נוהל חידוש הרשאות, אז העדפתי לפתוח אותה על לא לפתוח אותה. לצערי נפל בחלקי הגורל להיות המפעיל הראשון, בתקווה היחיד, שנדרש לחידוש הרשאות בתקופה הזו. תאו הארגמן - שיחה 14:20, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- @PurpleBuffalo כמו שכתבתי בהצבעה עליך. בה הצבעתי נגד: " לא ייתכן שהיו כאן הצבעות למפעילים שקיבלו את תמיכת הקהילה, והם לא קיבלו הרשאת מפעיל. בדקתי בדף ויקיפדיה:מפעיל מערכת/לפי ותק. אז יתכבדו הבירוקרטים ויכבדו את החלטות הקהילה הקודמות, לפני שמאשרים המשך הרשאה לתאו הארגמן למפעיל'. אתה תומך מאד בכל דבר שהבירוקרטים מחליטים ובעצם מהווה יד ימינם. זאת זכותך. אבל לא ייתכן שאתה תקבל הרשאה לפני שעידו שזכה בתמיכת הקהילה יקבל הרשאת מפעיל נ ק ו ד ה.!!! (כמו שג. יפית הייתה אומרת בכל סיומה של פרסומת). חנה Hanay • שיחה • דרך ארץ קדמה לתורה - סרט צהוב לזכר החטופים 17:56, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- כבר עניתי לך לגבי זה... זה לא נכון 🤷🏻 תאו הארגמן - שיחה 18:35, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- @PurpleBuffalo כמו שכתבתי בהצבעה עליך. בה הצבעתי נגד: " לא ייתכן שהיו כאן הצבעות למפעילים שקיבלו את תמיכת הקהילה, והם לא קיבלו הרשאת מפעיל. בדקתי בדף ויקיפדיה:מפעיל מערכת/לפי ותק. אז יתכבדו הבירוקרטים ויכבדו את החלטות הקהילה הקודמות, לפני שמאשרים המשך הרשאה לתאו הארגמן למפעיל'. אתה תומך מאד בכל דבר שהבירוקרטים מחליטים ובעצם מהווה יד ימינם. זאת זכותך. אבל לא ייתכן שאתה תקבל הרשאה לפני שעידו שזכה בתמיכת הקהילה יקבל הרשאת מפעיל נ ק ו ד ה.!!! (כמו שג. יפית הייתה אומרת בכל סיומה של פרסומת). חנה Hanay • שיחה • דרך ארץ קדמה לתורה - סרט צהוב לזכר החטופים 17:56, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- ההצבעה הזו לא חסינה כלל. למעשה נקודת המוצא בה פתחתי היא שיכול להיות שההצבעה הזו לא תשנה, אבל לא מצאתי פתרון אחר ולא קיבלתי תשובה לעניין נוהל חידוש הרשאות, אז העדפתי לפתוח אותה על לא לפתוח אותה. לצערי נפל בחלקי הגורל להיות המפעיל הראשון, בתקווה היחיד, שנדרש לחידוש הרשאות בתקופה הזו. תאו הארגמן - שיחה 14:20, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
דעת הקהילה (2)
- פשוט וברור בעד אייל • שיחה 14:35, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק כובש המלפפונים • שיחה 15:12, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק, אתה אחד מהאנשים שאני הכי סומכת על שיקול דעתם בוויקיפדיה. תודה רבה על הפעילות שלך. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 15:22, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק עמרי • שיחה 15:24, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד משום שהוא תומך בהחלטת בירוקרטים שלא על פי סמכותם, החלטה שגרמה לכאוס יותר גדול ממה שבאה למנוע. נגד משום שאין סיבה לערוך כאן הצבעה, כשההצבעה על בירוקרט חסר נחסמה וכשהדרך לפרלמנט חסומה. יש כאן השתלטות על ויקיפדיה בניגוד לכללים שלה, שני הבירוקרטים לקחו לעצמם סמכויות שהקהילה לא נתנה להם וחסמו על ימין ועל שמאל, ללא נימוקים וללא הוכחות, חסמו את מי שמבקר אותם. מפעילים שתומכים בכך לא ראוים לאמון הקהילה. בברכה. ליש • שיחה 16:00, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- מניין לך שהוא תומך בדרך הזאת? יודוקוליס • המכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:08, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- כדאי שתקרא מה הוא כתב במעלה הדף. בברכה. ליש • שיחה 17:34, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- ליש, שים לב לדבריי במשפט הראשון במעלה הדף. ראה גם דבריי בחטיבת השיחה הראשונה בדף השיחה של עמוד זה. לעניין תמיכתי במדיניות, אכן כך. תאו הארגמן - שיחה 18:27, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- כדאי שתקרא מה הוא כתב במעלה הדף. בברכה. ליש • שיחה 17:34, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- אריה, גם אני מתנגד למינוי בגלל הסיבה הראשונה שצינת. לאמות זאת, אני חושב שהסיבה השניה לא רלבנטית להצבעה הזאת. אנחנו עדיין צרכים מפעילים, וזה שהבירוקרטים מנעים באופן פסול הצבעות מסוימות לא אומר שאנחנו צריכים להתנגד אוטומתית לכל מועמד אחר. אם יש מפעיל מתאים ראוי לתמוך בו, בלי קשר להתנהלות הבירוקרטים. להתראות, רמי (Aizenr) • שיחה 06:27, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- מניין לך שהוא תומך בדרך הזאת? יודוקוליס • המכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:08, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק. אתה אחד מעמודי התווך של המיזם. אלדד • שיחה 16:04, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. יודוקוליס • המכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 16:44, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד תודה על תרומותך כמפעיל. מרווין האנדרואיד הפראנואיד • שיחה 16:47, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק פעיל ובקיא בפן הטכני. בהצלחה רבה! עידו כהן 🎗️ דברו איתי 🎗️ ח' באלול ה'תשפ"ד 🎗️ 17:05, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק. מפעיל פעיל ביותר. מפעיל שיקול דעת מדויק במקרי מחלוקת וחסימה. תועלת גדולה למיזם בכל תחום שבו הוא עוסק. ידך-הגדושה • שיחה 17:09, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד, הצבעתו בהצבעת מפעילים לחסימה ללא הגבלת זמן למשתמשת הילה ליבנה הייתה בעיני ביטוי מובהק לחוסר שיקול דעת והפעלת סמכות ללא היגיון וללא הוגנות. זהה תהיה הצבעתי לכל המפעילים שהצביעו באופן זהה. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 18:11, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- היי אסף. רק מציין שנימקתי את ההצבעה המדוברת בגוף ההצבעה עצמה, וגם כאן למעלה, כמדיניות כללית. הייתי שמח להצביע אחרת, אבל הילה לא הביעה חרטה או כוונה לתקן. תאו הארגמן - שיחה 18:25, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- היא כן התנצלה. דעת הרוב פגעה בתחושת הצדק, חוסר מידתיות, נראות, פגעה באמון במפעילים ובביורקרטים, ביצוג הנשי, במיזם לטיפול דחוף ועוד. עוד לא מאוחר לתקן את הטעות. אגסי - שיחה – האם הצלבתם מידע2? 18:48, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- @Asaf M הייתי מסכים איתך אם רוב המפעילים לא היו מסכימים איתו. אייל • שיחה 00:07, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- היא כן התנצלה. דעת הרוב פגעה בתחושת הצדק, חוסר מידתיות, נראות, פגעה באמון במפעילים ובביורקרטים, ביצוג הנשי, במיזם לטיפול דחוף ועוד. עוד לא מאוחר לתקן את הטעות. אגסי - שיחה – האם הצלבתם מידע2? 18:48, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- היי אסף. רק מציין שנימקתי את ההצבעה המדוברת בגוף ההצבעה עצמה, וגם כאן למעלה, כמדיניות כללית. הייתי שמח להצביע אחרת, אבל הילה לא הביעה חרטה או כוונה לתקן. תאו הארגמן - שיחה 18:25, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד מפעיל טוב, אם כי אכזב אותי בהצבעתו בעניין הילה, אבל טעות אחת קשה, זו לא עילה להדחה, על אף שהוא לא חוזר בו. אגסי - שיחה – האם הצלבתם מידע2? 18:31, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעדEwan2 • שיחה 18:39, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד (אין זכות הצבעה) Ovedc • שיחה 18:52, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד מפעיל ללא דופי. יישר כוח. עמית - שיחה 20:08, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק. TheStriker • שיחה 20:12, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. • פִּירֵאוּס § שִֹיחָה • 20:35, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד אלעדב. • שיחה 20:47, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק, בתקופה כל-כך חשוכה באתר, תמיכת המפעילים בבירוקרטים חשובה מאוד. תודה לך תאו על שלוש שנים בהן פעלת ללא ליאות בתפקידך כמפעיל, ובהצלחה בשלוש השנים הבאות :). ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 21:02, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק. מהמפעילים השקולים והענייניים במיזם. הייתי מציע לקצר הליכים וללכת ישר על בירוקרט. שמש מרפא • שיחה 22:55, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד אילי - שיחה 23:10, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק – ויקיפדיה זקוקה למפעילים פעילים בעלי תעוזה, וגם בעלי נכונות להקשיב ולגבש עמדות מורכבות יותר, אין יותר מדי כאלו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:44, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. Geagea • שיחה 01:46, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד, על אף שאני בהחלט מבין את הנימוקים להתנגדות. מטבע הדברים איני יכול לפרט יתר על המידה, גם בשל התחייבות משפטית לחיסיון כלפי מידע שאני חשוף אליו. בראייתי ובידיעתי, שיקול הדעת שהופגן על ידי המועמד ראוי ביותר, וצר לי שהמתנגדים אינם מורשים לקבל את הנתונים המפלילים במלואם. כבודק, כמפעיל וכעורך אציין שתאו הארגמן ניחן באורך רוח, בשיקול דעת ובמזג שיפוטי שלא רבים בוויקיפדיה העברית ניחונו בו. עמדתי זאת נקייה מהתלבטות. דגש - שיחה 03:30, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד --David.r.1929 • שיחה 03:55, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד--היידן 04:35, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד דוד55 • שיחה 05:47, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד Mod - שיחה 08:10, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד מטעמי ליש. פונה גם לבירוקרטים שיתעוררו משנת היופי שלהם ויחליטו אם פותחים הצבעות או מונעים אותן, או לחילופין שפותחים רק למי שתומך בפעילותם ההרסנית השיטתית של ויקי עברית החבוטה והמוכה.כלנית • שיחה 09:35, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. אני מקווה שבגישתו נגד משחיתים הוא מבדיל בין השחתות לניסיונות עריכה, לפחות למשתמשים רשומים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:03, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בוודאי. במקרים שהם לא ניסיון השחתה ברור וזועק אני מסביר בדף השיחה, או משתמש בתבנית "ניסויים" או "אזהרה", או פשוט מבצע את התיקון בעצמי. הכל לפי העניין. תאו הארגמן - שיחה 15:17, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד בגלל תמיכה בפעולות בסתירה לכללים - כפי שנימקתי למעלה. Pixie.ca • שיחה 🎗 18:14, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד --כ.אלון • שיחה 18:52, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. תודה על פועלך, וברכות על התזה :) Guycn2 - שיחה 🎗️ 23:28, 12 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד--יאצקין52 • שיחה 12:24, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק ארז האורז • שיחה 🎗 12:34, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד HiyoriX • שיחה • חציל-צילון • 20:55, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד יואב ר. - שיחה - 21:22, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק – ד"ר MathKnight ✡ (שיחה) 21:54, 13 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק כן ירבו. המשך בעבודתך הברוכה. Lostam • שיחה 06:27, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק המשך להצליח בפועלך! Ldorfman • שיחה 07:22, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד חברים? איך אפשר להצביע כעת? הרי הבירוקרטים הודיעו שעד סיום הבירור הנוכחי יש להמנע מהצבעות מסוג זה! ושלא יובן לרגע שזו הצבעה נגד תאו עצמו (ואני זוכר שהוא סייע בידי כשנדרשתי לכך) ואני מיצר על כך שהברור הנוכחי עלול לגרור אותו לכמה ימים/שבועות ללא הרשאות מפעיל אבל ברור שבתום ההצבעה כזו ההכרעה בידי הבירוקרטים, והרי הם לא יכריעו כי הם הודיעו מפורשות כאמור שיש להימנע מהצבעות כאלו עד סיום הברור שלהם. אני מאמין שהבירוקרטים יסיימו בקרוב (מאד?) את הברור ונוכל להמשיך בשיגרה המבורכת ולקיים הצבעה זו.HanochP • שיחה 07:35, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- @HanochP חוששני שכדאי שתעביר את דבריך לחטיבת הדיון שכן הם אינם נוגעים להצבעה. אייל • שיחה 23:15, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- אכן, התלבטתי. השארתי את זה כאן כדי שיהיה ברור שאני לא נגד תאו. אני רק נגד ההצבעה עד שהבירוקרטים יאפשרו הצבעות כאלו. HanochP • שיחה 21:35, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- בשביל זה יש תבנית נמנע... TheStriker • שיחה 12:58, 17 בספטמבר 2024 (IDT)
- אכן, התלבטתי. השארתי את זה כאן כדי שיהיה ברור שאני לא נגד תאו. אני רק נגד ההצבעה עד שהבירוקרטים יאפשרו הצבעות כאלו. HanochP • שיחה 21:35, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- @HanochP חוששני שכדאי שתעביר את דבריך לחטיבת הדיון שכן הם אינם נוגעים להצבעה. אייל • שיחה 23:15, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד לאור התמיכה שלו הבלתי מסויגת בפעולות הפסולות של הבירוקרטים. אני מבין שלא קל לצאת נגדם, אבל אפשר גם לתמוך באופן יותר מסוייג... רמי (Aizenr) • שיחה 20:01, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- מצד שני, אני רוצה לציין לטובה את היושרה שהתה למועמד לשים את הדברים עלהשולחן ולא להתחמק מהשאלה. רמי (Aizenr) • שיחה 06:22, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד. אסף השני - תשוחרר סופי! לדף הסיכה. 22:13, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד. אינני יודע כפי שנכתב לעיל מה נוהל קיום הצבעות אלה כעת, אבל מאחר והיא מתקיימת אחווה דעתי. מפעיל שקול וענייני תומך בחידוש ההרשאות. בחזרה לשאלות מדיון הקודם על קיום הצבעה, אני משער שאם הבירוקרטים לא יראו משתתפים בהצבעה זו שכלל לא השתתפו בהצבעות מפעיל קודמות יהיה להם קל יותר להתייחס אליה כתקינה. וכן העובדה שמדובר בחידוש הרשאות למפעיל שכבר קיבל אימון הקהילה בעבר. בהצלחה. מי-נהר • שיחה 15:02, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד עמיחי • שיחה 15:04, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד --Yoavd • שיחה 16:02, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- נגד חזק, ממספר סיבות. הראשונה ההצבעות שלו שבעיני אינן שקולות, לחסימת משתמשים מרחם על עורכים שהטרידו רבות ויקיפדים אחרים, וקשוח מאד עם עורכים אחרים את יעקב, תאו ארגמן חשב שמספיק לחסום חודש. ראו ויקיפדיה:בירורים/ארכיון 34. את יורי תאו הצביע לחסימה של חצי שנה. יורי שהטריד אותי במשך שנים. סיבה נוספת. לא ייתכן שהיו כאן הצבעות למפעילים שקיבלו את תמיכת הקהילה, והם לא קיבלו הרשאת מפעיל. בדקתי בדף ויקיפדיה:מפעיל מערכת/לפי ותק. אז יתכבדו הבירוקרטים ויכבדו את החלטות הקהילה הקודמות, לפני שמאשרים המשך הרשאה לתאו הארגמן למפעיל. חנה Hanay • שיחה • דרך ארץ קדמה לתורה - סרט צהוב לזכר החטופים 17:58, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- אלו נקודות מאד חשובות, חנה. אולי כדאי שתעבירי / תעתיקי אותן גם לחטיבת הדיון? תודה, Pixie.ca • שיחה 🎗 07:57, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד חזק - גם אם יוחלט להקפיא את ההצבעה ברירת המחדל היא הארכה זמנית של ההרשאות עד לקיום ההצבעה. בברכה, גיברס - שיחה 21:27, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- על מה אתה מבסס את דבריך אלה? רמי (Aizenr) • שיחה 06:29, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד Amikamraz • שיחה 22:13, 15 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד Eladti • שיחה 06:42, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד אם בעתיד, בגלל בעיית ההצבעות הנוכחית, תהיה החלטה חדשה שמבטלת את ההצבעה הזו, אז הבחירה בתאו הארגמן תבוטל. אבל בינתיים, עדיף לבחור בו.אודי • שיחה 11:11, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד הביקורת שספג פה היא בגין תמיכתו בבירוקרטים ועל כן בעיני זו סיבה להצביע בעד. בנוסף, כפי הנאמר כבר אין דין הארכת הרשאות כדין הרשאה חדשה בצירוף העובדה שזוהי איננה הצבעה מחייבת אלא רק המלצה לבירוקרטים. מסכים גם שאם מקפיאים הצבעות בהוראת שעה ראוי גם לכלול הארכת כהונה אוטומטית וראוי לקיים הצבעה חוזרת לאחר שיכנסו לתוקף קריטריונים חדשים. מקצועי • שיחה 13:00, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד מטעמי ליש וחנה. בורה בורה • שיחה 14:08, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד מטעמי ליש.ליש היטיב לשכנע בנימוקו המפורט היטב. בברכה, לבלוב • 📜 • 🎗 • ט"ז באלול ה'תשפ"ד 14:15, 19 בספטמבר 2024 (IDT)
- (אין זכות הצבעה) בעד. עוז עמרם ♦ שיחה 09:50, 20 בספטמבר 2024 (IDT)
- (חסר זכות הצבעה) אסף השני - תשוחרר אמא של! לדף הסיכה. 12:25, 20 בספטמבר 2024 (IDT)